O događanju

CARNET i Sveučilište u Zadru organizirali su 10. i 11. travnja na Novom kampusu Sveučilišta u Zadru (Ulica dr. Franje Tuđmana 24i).

Događanje je bilo namijenjeno studentima, budućim učiteljima te učiteljima i nastavnicima prirodoslovnih i njima srodnih predmeta uključenih u projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” ali i svim ostalim zainteresiranim studentima i nastavnicima koji u svom radu žele naučiti kako kreativno koristiti tehnologiju u nastavi.

 

Raspored radionica i drugih održanih događanja možete pronaći ovdje.

 

Detaljni program

 

Pogled u e-Škole učionicu (primjeri prakse)

Tri škole iz pilot-projekta predstavit će korištenje interaktivne učionice u nastavi te na koji način provode projektne aktivnosti u svojim školama.

Stare lektire u novom ruhu: kako doživljaj lektire učiniti zanimljivim
Ljerka Čulina, Aleksandra Mudrinić Ribić

Jeste li ikad razmišljali o tome da se stara i toliko puta prelistana lektirna izdanja mogu predstaviti na jedan posve moderan i kreativan način? Vjerujete li da učenik može poželjeti pročitati lektiru, a da njegova motivacija nije isključivo ocjena ili učenička obveza? Ako je tako, pozivamo vas da nam se pridružite na radionici “Stara lektira u novom ruhu” te da zajedno s nama zavirite u svijet novih, sadržajno obogaćenih e-lektira. Upoznat ćemo vas s portalom eLektire te predstaviti nove e-lektire i dodatne sadržaje koji su nastali u okviru pilot projekta e-Škole, a izradili su ih vodeći stručnjaci koji prate lektirna izdanja za osnovnu i srednju školu. Pokazat ćemo vam video i audio mamce prevedene na hrvatski znakovni jezik koji na zanimljiv i pomalo provokativan način privlače pažnju učenika i motiviraju ih da lektiru uistinu i pročitaju. Tu su i zvučne knjige te metodički instrumentarij s preporukama za prilagodbu lektirnih djela nastavi Hrvatskog jezika primjenom suvremenih pristupa u učenju i poučavanju, a bit će riječi i o literarnim kvizovima, novim bilješkama o piscu te raznim drugim sadržajima i aktivnostima.Dođite i odjenite stare lektire u novo ruho uz pomoć naših suvremenih dodatnih sadržaja i vaših originalnih ideja te zajedno s nama pokažite i dokažite zašto lektiri treba pristupiti na kreativan način!

Zašto treba griješiti u nastavnom procesu
Bojan Markičević

Kreativnost kolektiva je iznimno teško potaknuti unutar postojećih zakonskih okvira, planova i programa, kurikuluma i školskih sustava. Omogućiti kreativno okruženje kako bi vaš kolektiv mogao prilagoditi tehnike i metode poučavanja za odgoj i obrazovanje budućih aktivnih građana 21. stoljeća kompleksan je proces. Potrebno je prepoznati progresivne i entuzijastične individue te im omogućiti poticajne uvjete za rad. Na ovom interaktivnom predavanju upoznat ćete se s tehnikama za poticanje diskusije, propitkivanja i argumentiranja. Interaktivne mentalne vježbe osmišljene su kako bi vas potaknule da vidite stvari koje inače ne uočavate, da propitkujete svijet oko sebe i da učite iz vlastitih grešaka.

EMA – kako organizirati edukaciju
Tihomir Markulin

EMA (engl. Education Management Aplication), aplikacija za organizaciju i praćenje edukacije izrađena je u okviru pilot projekta “e-Škole” te je prvenstveno zamišljena kao centralno mjesto za prijavu svih korisnika projekta na edukacije organizirane u okviru projekta. No, putem ove aplikacije korisnici će se moći prijaviti i na edukacije organizirane od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO), Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO), Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), Agencije za mobilnost i programe Europske Unije (AMPEU), Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) te Hrvatske akademske i istraživačke mreže (CARNET). Kako to sve izgleda u praksi i koje sve mogućnosti EMA nudi polaznicima i organizatorima saznajte na interaktivnoj prezentaciji.

CARNET-ove usluge za buduće nastavnike
Tihomir Markulin

Želite li saznati koje su sve CARNET-ove usluge i servisi dostupne studentima, učiteljima i nastavnicima? Kako ih možete primjenjivati u svom svakodnevnom radu? Dođite na prezentaciju gdje ćete se pobliže upoznati s njima.

Informativni sastanak zajednice praktičara – projekt e-Škole, što smo do sada napravili i što nas još očekuje
Barbara Kolarek

Susret ravnatelja škola i CARNET-ovog projektnog tima. Na sastanku ćemo napraviti retrospektivu do sada napravljenog te što nas čeka do kraja projekta.

Fokus grupa: Što ravnatelji misle o obrazovanju korisnika u projektu e-Škole?
Mirta Janeš, Maja Quien, Martina Hribar, Lucija Dejanović

Ravnatelji su pozvani na sudjelovanje u fokus grupi u okviru koje će imati priliku iskazati svoje mišljenje o obrazovnom programu pilot projekta e-Škole, kako iz perspektive polaznika tako i iz perspektive ravnatelja škole čiji djelatnici sudjeluju u obrazovnom programu. Glavne teme o kojima ćemo pričati su primjenjivost sadržaja, podrška tijekom provedbe edukacija kao i buduća očekivanja. Na sudjelovanje u fokus grupi pozvani su svi ravnatelji, bez obzira na to jesu li i koliko sudjelovali na radionicama, webinarima i e-tečajevima. Sudjelovanje u fokus grupi je anonimno. Broj sudionika je ograničen na 10.

Dozimetrija EM zračenja od IKT u školama
Renata Ivanković; dr. sc. Ivica Prlić; Hrvoje Mesić; Mladen Hajdinjak

Nove tehnologije koje služe za potporu suvremenom odgoju i obrazovanju u školama donose i neke „nevidljive“ i uznemirujuće aspekte utjecaja tih tehnologija na zdravlje učenika i nastavnika. Naravno, govorimo o sveprisutnoj radio telekomunikacijskoj tehnologiji koju koriste komunikacijski uređaji za provedbu nastavnih programa povezivanjem na mrežu. S obzirom da je to područje za koje je ukupna javnost jako zainteresirana, ali često nedovoljno educirana, CARNET u sklopu provedbe svojeg pilot projekta e-Škole, provodi i istraživačko-obrazovni projektni zadatak mjerenja, modeliranja i prikupljanja svih relevantnih podataka vezanih uz izloženost učenika i nastavnika elektromagnetskim poljima koje u razredu proizvodi nova tehnologija (WIFI, LAN). Izlaganja i fizikalni eksperimenti će se na ovoj radionici provoditi na najprihvatljiviji, razumljiv način, uporabom jednostavnog jezika i relevantnih fizikalnih i tehničkih činjenica. Radionica ima za cilj uputiti prvenstveno sve sudionike u osnovna znanja o elektromagnetskim zračenjima kako bi ta znanja svakodnevno prenosili na učenike i javnost. To je izrazito važan element u razvoju digitalno zrelih škola u kojima rade digitalno zreli nastavnici koji kod učenika razvijaju razumne stavove prema novim tehnologijama.

Kako koristiti e-Dnevnik?
Petar Josipović, Mihael Vugrinec, Tomislav Selanac

e-Dnevnik je web aplikacija za vođenje razredne knjige u elektroničkom obliku koja razrednicima, nastavnicima i ravnateljima, pored funkcionalnosti klasične razredne knjige, omogućuje i izradu izvještaja o ocjenama, izostancima te drugim podacima na brz, jednostavan i pouzdan način u svrhu optimizacije poslovnih procesa i dostupnosti podataka iz pedagoške dokumentacije. Polaznici radionice imat će priliku upoznati se s prednostima koje nudi informacijsko-komunikacijska tehnologija u obliku elektroničke razredne knjige, odnosno osnovnim funkcionalnostima e-Dnevnika i prednostima sustava u odnosu na postojeću razrednu knjigu u tiskanom obliku.

Što nakon pilot projekta e-Škole: izazovi i ciljevi za sljedeću fazu
Petra Gajšak, Vlatka Marčan

Pilot projekt e-Škole je u završnoj fazi provedbe. U tijeku su pripreme za sljedeću fazu e-Škola, koja će se provoditi od 2019.-2022. godine, te u kojoj Ministarstvo znanosti i obrazovanja i CARNET imaju u planu omogućiti sudjelovanje svim zainteresiranim školama. Polaznici radionice će kroz rad u grupama raspravljati i identificirati trenutne izazove i probleme hrvatskog osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava sa stanovišta primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) te razmatrati ciljeve i pozitivne aspekte željene u budućnosti. Rezultati radionice predstavljaju važan doprinos planiranju sljedeće faze e-Škola.

e-Matica u službi škole
Tomislav Selanac, Petar Josipović

e-Matica Ministarstva znanosti i obrazovanja je centralizirani sustav za unos najvažnijih podataka o učenicima, djelatnicima, programima te ostalim podacima osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Polaznici radionice imat će priliku upoznati se s prednostima koje nudi informacijsko-komunikacijska tehnologija u obliku elektroničke matične knjige i dobiti priliku upoznati se s funkcionalnostima sustava sa stajališta korisnika. Također, sudionici će dobiti uvid u statističke podatke i zanimljivosti koje možemo dohvatiti iz baze podataka e-Matice. Dotaknut ćemo se poteškoća, budućih tendencija i plana razvoja aplikacije u budućnosti.

Sustav za informatizaciju poslovanja ustanove
Petra Gajšak, Jurica Vratarić

SIPU radionica namijenjena je ravnateljima osnovnih i srednjih škola koji žele infomatizirati poslovanje svoje ustanove.
Sastoji se od kratke prezentacije idejnog rješenja sustava koji se trenutno implementira u školama u sklopu pilot projekta e-Škole i kojeg će do kraja kolovoza 2018. godine koristiti 28 škola. Daljnji plan razvoja proširivanjem sustava dodatnim modulima ovisit će o specifičnim potrebama škola. U kontekstu promišljanja o mogućnostima daljnjeg razvoja SIPU kroz grupni rad na ovoj radionici prikupit ćemo Vaše želje i potrebe s konačnim ciljem izrade transparentnog, efikasnog i modularnog sustava koji informatizira sve relevantne poslovne procese jedne škole.

Objava sadržaja i suradnja putem Edutorija
Renata Šimunko 

Edutorij je repozitorij digitalnih obrazovnih sadržaja koji omogućuje objavu, pristup, pohranu i razmjenu digitalnih obrazovnih sadržaja, nastalih prvenstveno od strane nastavnika i učenika hrvatskih osnovnih i srednjih škola, ali i od stručnjaka s ostalih obrazovnih ustanova. Sudionici prezentacije upoznat će se sa sustavom i mogućnostima koje on nudi, te će saznati na koji način mogu u njega pohraniti svoje nastavne materijale i druge korisne sadržaje za školu. Bit će prezentirane i mogućnosti međusobne suradnje i komunikacije koje Edutorij pruža svim korisnicima. Edutorij je nastao u sklopu projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“, a nalazi se na mrežnoj adresi http://edutorij.e-skole.hr.

BoF “e-Škole nakon e-Škola”
Gordana Jugo

Ovaj BoF namijenjen je ravnateljima škola koje su sudjelovale u pilot projektu e-Škole, a koji se pitaju na koji način će škola nastaviti s primjenom digitalne tehnologije nakon projekta, te koja je njihova uloga u velikom projektu. Nadamo se da ravnatelji osim otvorenih pitanja imaju ideje na koji način mogu doprinijeti prihvaćanju digitalnih tehnologija u školama koje nisu sudjelovale u pilot projektu. Pozvani su i ravnatelji škola koje nisu sudjelovale u pilot projektu e-Škole koji žele čuti iskustva svojih kolega iz pilot projekta, te koji imaju sugestije na koji način škole mogu međusobno surađivati s ciljem uspješnije primjene digitalnih tehnologija.

Radionica “Uloga ravnatelja u pilot projektu”
Gordana Jugo, Lucija Dejanović

Ovo je refleksivna radionica na temu uloge ravnatelja u pilot projektu, pa je radionica otvorena samo za ravnatelje škola iz pilot projekta. Ravnatelji će promišljati o svojoj ulozi u pilot projektu kao čelnoj osobi škole, kao i o putu koji je škola prošla uz njihovo vodstvo. Koje su bile ključne aktivnosti u kojima su ravnatelji sudjelovali, npr. samovrednovanje i vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti škola, obrazovanje ravnatelja, primjena obrazaca strateških dokumenata? Na koji način su ravnatelji utjecali na provođenje ostalih projektnih aktivnosti u školi? Koje su prednosti i koristi imale škole koje su sudjelovale o pilot projektu? Na ova pitanja ravnatelji će odgovarati kroz motivirajuće aktivnosti na radionici.

Suvremena nastava uz e-Škole scenarije poučavanja i digitalne obrazovne sadržaje 
Gordana Benat, Maja Quien

Polaznici ove radionice će primjenom suvremenih nastavnih metoda i pristupa upoznati koncept e-Škole scenarija poučavanja i digitalnih obrazovnih sadržaja nastalih u projektu e-Škole te će osmisliti i izraditi novu aktivnost vlastitog scenarija poučavanja. Radionica je prvenstveno namijenjena učiteljima i nastavnicima prirodoslovnih predmeta i matematike u osnovnim i srednjim školama, ali i svim ostalim zainteresiranim učiteljima i nastavnicima koji žele unaprijediti svoju nastavu i obogatiti je novim idejama primjene IKT-a i suvremenih metoda poučavanja jer su koncepti koji će biti predstavljeni na radionici primjenjivi i u drugim nastavnim predmetima.

Škola 21. stoljeća
Dragana Kupres, Lana Lučin, Albert Novak

Tehnologija nije novost u školama u Hrvatskoj. Većina naših škola sebe smatra digitalnim početnicama, iako ih se čak 45% smatra digitalno osposobljenima (e-Škole, samoevaluacija digitalne zrelosti škola). No, znamo li  doista koje su naše snage i dobre strane pri korištenju tehnologije u školama, a što trebamo dalje razvijati? Možemo li prepoznati prilike koje postoje u školskom sustavu, a s kojim se prijetnjama i negativnim okolnostima susrećemo? Na koje se snage možemo osloniti, a koje prijetnje moramo savladati? Radionica je dio procesa razvoja Strategije digitalne zrelosti škola, koja će zacrtati smjernice ulaganja u informatizaciju škola u sljedećem desetljeću, a razvija se pod okriljem Ministarstva znanosti i obrazovanja i uz podršku CARNET-a. Na radionici ćemo okupiti članove Povjerenstva za razvoj Strategije digitalne zrelosti škola, ravnatelje i druge donosioce odluka, kako bismo iz različitih perspektiva sagledali snage, slabosti, prilike i prijetnje za korištenje IKT-a u osnovnim i srednjim školama. Pridružite se ovom važnom iskoraku u planiranju tehnologije u školskom sustavu i iskažite svoje mišljenje kako ulagati u tehnologije do 2030. godine, s posebnim osvrtom na zakonodavni okvir koji potiče ili stvara prepreke za cjelovito i smisleno korištenje tehnologije u školama. Radionica je namijenjena ravnateljicama i ravnateljima škola, upravi sveučilišta i drugim donosiocima odluka u obrazovnom sustavu.

WannaCry – Dani nesigurnog interneta
Svan Hlača

Predavanje “Ransomware i WannaCry kampanja” prikazati će kako napadači koriste zlonamjerni ransomware sadržaj. Posebno će govora biti o povijesti zlonamjernog sadržaja te o njegovim raznim inačicama. Tijekom predavanja će se, na primjeru najveće zlonamjerne ransomware kampanje u povijesti, prikazati kako se ovakvi napadi izvode, koje mogu biti posljedice zlonamjernih kampanja te na koji način se zaštititi. Kampanja zlonamjernim ransomware sadržajem WannaCry pokrenuta je u svibnju 2017. godine, a pogodila je 300 000 računala u 150 zemalja, a šteta koju je ova kampanja prouzrokovala brojala se u milijardama američkih dolara. Kako je napad izveden, što mu je prethodilo te kakve je posljedice po svijet računalne sigurnosti imao, pitanja su o kojima će se u predavanju govoriti.

Ustanova partner:

Partner logo

Pod pokroviteljstvom:

Ministarstvo znanosti i obrazovanja

ORGANIZATOR:

CARNet logo

COPYRIGHT © 2018 CARNET. SVA PRAVA PRIDRŽANA