preskoči na sadržaj
Program STO 2015

PROGRAM STO 2015

Prikaz izvođenja sadržaja u pojedinim učionicama

 

Raspored programa
10. Dani OŠ

STO događanje
Dolazite li na STO događanje?




Što su ishodi učenja?

Ishodi učenja su jasni iskazi o onome što se očekuje da učenik nakon sudjelovanja u obrazovnom procesu zna, razumije ili može demonstrirati. 

Učenje je kognitivan proces čiji je rezultat sposobnost ili znanje koje učenik prethodno nije imao. Kako bismo utvrdili što su učenici naučili, moramo definirati mjeru ili dokaz da je do učenja došlo. 

U tome nam pomažu ishodi učenja, koji su formulirani kao izjave o vidljivim i kognitivnim vještinama koje učenik mora svladati do kraja nekog dijela nastave te je stoga važno ishode učenja formulirati tako da se mogu izmjeriti i testirati.

Evo nekoliko primjera ishoda učenja:

  • Na temelju zadanih geoloških doba nastanka stijena, učenici će moći razvrstati stijene prema njihovoj geološkoj starosti prema geološkoj vremenskoj ljestvici, dati primjer za svaku stijenu i utvrditi gdje bi se tri od navedenih vrsta stijena mogle naći.
  • Studenti će moći raspravljati o Camusovom i Heideggerovom pogledu na smrt i njihovim razlikama u odnosu na tradicionalne poglede.
  • Učenik će moći nabrojiti 5 faktora koji utječu na širenje zaraze
  • Učenik će biti sposoban izračunati korijen prirodnog broja bez kalkulatora

Podsjetimo se i na razliku između ciljeva nastave (ponekad ih se naziva i svrhom nastave), koji su odraz onoga što nastavnik postavlja sebi kao cilj u nastavi (npr. prezentirati učenicima vrste stijena), i ishoda učenja, definiranih iz perspektive učenika (npr. učenici će znati nabrojati vrste vapnenačkih stijena).

Ishodi prenose informaciju o tome:

  • kojim znanjima nastavnik želi poučiti učenike, 
  • što se očekuje da će učenici moći napraviti, 
  • kako će se ocjenjivati i mjeriti njihova postignuća 
  • što će biti prihvaćeno kao dokaz da su ostvarili zadane ishode. 

Ishodi učenja time mogu usmjeravati osmišljavanje nastavnih aktivnosti i metoda za procjenu znanja te služiti kao važne smjernice pri odabiru nastavnih izvora.

Nastavnika ishodi učenja usmjeravaju u sljedećem:  

  • procjene znanja moraju biti u skladu s definiranim ishodima učenja. Kad definirate ishode učenja, odredili ste i materijale za procjenu znanja jer su oni međusobno povezani. Drugim riječima, provjeravat ćete samo ono što ste rekli učenicima da moraju moći napraviti.

  • Nastavni materijali, testovi i aktivnosti predviđeni u nastavi moraju biti organizirani prema ishodima učenja koje ste definirali.

 

preskoči na navigaciju