Ishodi učenja su jasni iskazi o onome što se očekuje da učenik nakon sudjelovanja u obrazovnom procesu zna, razumije ili može demonstrirati.
Učenje je kognitivan proces čiji je rezultat sposobnost ili znanje koje učenik prethodno nije imao. Kako bismo utvrdili što su učenici naučili, moramo definirati mjeru ili dokaz da je do učenja došlo.
U tome nam pomažu ishodi učenja, koji su formulirani kao izjave o vidljivim i kognitivnim vještinama koje učenik mora svladati do kraja nekog dijela nastave te je stoga važno ishode učenja formulirati tako da se mogu izmjeriti i testirati.
Evo nekoliko primjera ishoda učenja:
Podsjetimo se i na razliku između ciljeva nastave (ponekad ih se naziva i svrhom nastave), koji su odraz onoga što nastavnik postavlja sebi kao cilj u nastavi (npr. prezentirati učenicima vrste stijena), i ishoda učenja, definiranih iz perspektive učenika (npr. učenici će znati nabrojati vrste vapnenačkih stijena).
Ishodi prenose informaciju o tome:
Ishodi učenja time mogu usmjeravati osmišljavanje nastavnih aktivnosti i metoda za procjenu znanja te služiti kao važne smjernice pri odabiru nastavnih izvora.
Nastavnika ishodi učenja usmjeravaju u sljedećem:
procjene znanja moraju biti u skladu s definiranim ishodima učenja. Kad definirate ishode učenja, odredili ste i materijale za procjenu znanja jer su oni međusobno povezani. Drugim riječima, provjeravat ćete samo ono što ste rekli učenicima da moraju moći napraviti.
Nastavni materijali, testovi i aktivnosti predviđeni u nastavi moraju biti organizirani prema ishodima učenja koje ste definirali.