Svaka primjena tehnike u nastavi nije obrazovna tehnologija. Obrazovna tehnologija ne podrazumijeva nužno i (digitalnu) tehniku. Sadržajno određenje pojma obrazovna tehnologija u Europi i Americi nije istovijetno. Digitalna (hipermedijska) obrazovna tehnologija postavlja pred pedagoge i didaktičare nove izazove i obveze. Poučavanje i odrastanje uz nove medije traži nova znanstvena objašnjenja procesa učenja i poučavanja. Naravno i nove teorije odgoja jer sada u školi imamo pripadnike net-generacije, dakle one koji su se rodili i odrastali zajedno s digitalnim medijima. Oni i ne poznaju svijet bez računala i satelitske televizije, bez mobilnih telefona i interneta.
Valja imati u vidu da djeca i mladi odlaze u školu samo 175 dana godišnje. Čak 190 dana djeca i adolescenti ne odlaze u školu. Školska zgrada (objekt) je 190 dana zaključana za učenike (subjekte). Ali, djeca, adolescenti i odrasli se druže s digitalnim medijima 365 dana godišnje, ukupno mogo više vremena od 700 ili 1000 sati koliko traje obvezna nastava za prvi ili osmi razred osnovne škole. I zato se pedagozi opravdano pitaju: Tko ili što odgaja današnju djecu i adolescente? Osim odgovora na ovo pitanje pokušat će se odgovoriti i na pitanje koliko pametna ploča, tablet računala, mobilni telefoni i ostali digitalni mediji mogu obogatiti ili osiromašiti odgojno-obrzovni proces u školi i nastavi?
PowToon je jednostavan i besplatan online alat za izradu animiranih prezentacija, videa, infografika, portfolija i tutorijala. Brzom registracijom i zahvaljujući intuitivnom sučelju korisnici u tren oka postaju dizajneri, koji uz malo mašte svoje ideje pretvaraju u jedinstvene animirane prezentacije. Svoje uratke korisnici mogu vrlo lako podijeliti s drugima putem YouTube-a, društvenih mreža, E-maila ili ih jednostavno ugraditi na blog i web stranicu.
Polaznici radionice će se registrirati na PowToon, upoznati i naučiti koristiti njegovo radno sučelje. Izraditi će vlastitu, kratku animiranu prezentaciju, koju će moći podijeliti sa drugima.
PowToon filmic preuzmite OVDJE.
U Hrvatskoj Twitter nije tako popularan kao Facebook i zasigurno broj korisnika Twittera neće u tako skoroj budućnosti nadmašiti broj ljubitelja Facebooka. Mnogi, međutim, ne poznaju brojne i još uvijek nedovoljno iskorištene mogućnosti koje Twitter pruža svojim korisnicima, a naročito nastavnicima. Nastavnici mogu koristiti Twitter za cjeloživotno učenje, za suradnju s kolegama te kao neiscrpan izvor materijala kojima će obogatiti i osuvremeniti svakodnevni rad u razredu. Na Twitteru nije cilj slijediti što više korisnika, nego slijediti kvalitetne korisnike i tako stvoriti vlastitu obrazovnu mrežu (PLN – Personal Learning Network) u kojoj će, kao u jednoj velikoj složnoj zbornici, nastavnici jedni drugima nesebično pomagati i time pridonijeti zanimljivijem, izazovnijem i suvremenijem radu u razredu.
Polaznici radionice otvorit će svoj Twitter profil i naučiti osnove twitanja te upoznati razne Twitter aplikacije.
Prezentaciju i Preziju dohvatite OVDJE.
P2: IKT – virtualni most u nastavi hrvatskog jezika, Dubravka Granulić, Dvorana 311B (3. kat)13:30 - 15:00 [755]
Informatička pismenost danas je jedan od imperativa današnjice i teško je mimoići zahtjeve Z generacije, koja u životnim i individualnim potrebama, naglašava potrebu za uporabom računala u nastavnom procesu i tijekom procesa pohranjivanja znanja.
Poštujući načelo nastave hrvatskog jezika da kroz sadržajne, tekstualne i stilske raznovrsnosti učenik upoznaje jezične zakonitosti, razvija čitalačke kompetencije i vještinu govorenja, u nastavni proces hrvatskog jezika unosim IK tehnologiju kao odličnu metodu za izbjegavanje metodičke stereotipije.
eTwinning kao Zajednica škola u Europi pokazao se izvrsnim načinom digitalnog izražavanja i stvaranja. IKT su postale učitelj, poticaj i sredstvo za učenje jezika i kreativna stvaranja.
Danas s učenicima komuniciramo na društvenim mrežama sjedinjeni u grupe, umjesto u klupe, učimo, ponavljamo, vježbamo i provjeravamo uz pomoć gotovih nastavnih jedinica kreiranih na Blendspaceu. Promatrajući računalo kao pomagalo u nastavi potičemo timski rad i kreativno mišljenje, a izbjegavajući dogme o izoliranosti učenika iskorištavamo potencijale suvremene tehnologije i stvaramo virtualne mostove znanja.
Prezentaciju u Preziju dohvatite OVDJE.
Razvoj digitalnih kompetencija putem održavanja videokonferencija među učenicima samo je jedna od prednosti koje donosi ovaj oblik rada kojim možemo nadići ograničenja bivanja u učionici, tj. nadići prostornu i vremensku barijeru te postići da nastavni proces današnjem učeniku suvremenog društva brzih promjena bio zanimljiv i inovativan. Uporabom videokonferencija u nastavi razumijemo i prepoznajemo djelovanje u svrhu poticanja procesa učenja.
Kada su učitelji otvoreni svijetu, onda možemo pokazati i našim učenicima kako trebaju biti učenici svijeta. Putem videokonferencija učenici naših škola mogu uporabom informatičke tehnologije unaprijediti svoje znanje, upoznati kulturu i običaje mnogih zemalja te upoznati prijatelje širom svijeta koji mogu postati jednog dana i njihovi poslovni partneri. Posebno valja zaključiti i veliku mogućnost suradnje između učitelja kako u samoj školi tako i između pojedinih škola koje ostvaruju videokonferencije. Praćenje izvođenja nastave i upoznavanje kurikuluma zemlje s kojom surađujemo važan je alat profesionalnog razvoja. Također razvoj kulture učenja od drugih nešto je što bi trebalo biti sastavni dio radnog dana učitelja, a sve u svrhu razvoja i unapređenja nastavnog procesa.
Prezentaciju dohvatite OVDJE.
Svjesna činjenice kako su moji učenici digitalni urođenici, a mi učitelji digitalni pridošlice aktivno sam krenula u istraživanje i pronalaženje načina prilagođavanja nastave mojim učenicima.
Radom u matičnoj školi s učenicima u razredu, korištenjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija i digitalnih materijala u nastavi kemije i biologije uspijevam odraditi „nemoguće“ – učenicima prezentirati opasne pokuse ili pokuse koji zahtijevaju skupe aparature koje škola nije u mogućnosti nabaviti. Izrada online testova i interaktivnih materijala pomaže mi učenje i vježbanje učiniti zanimljivijim. Korištenjem tehnologije mogu učenicima pojedine sadržaje kvalitetnije približiti.
Uvođenjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavu ona postaje učenicima primjerenija, dostupnija i zanimljivija.
Prezenaciju dohvatite OVDJE.
Nakon višemjesečnog rada, istraživanja i nastave na tabletima, slažem svoja iskustva iz “učionice budućnosti“. Što je sve potrebno za jedan uspješan nastavni sat? Tehnologija, obrazovni programi, digitalni materijali, pedagoške metode,... Uz sve ove pretpostavke, sudbina nastavnog sata je i dalje u rukama učitelja.
“Učionica budućnosti” moje škole je opremljena Samsungovom tehnologijom, koju prati vrlo zanimljivo softversko rješenje. Samsung School aplikacija je okruženje za personalizirano učenja i kontrolirano vođenje učionice. Aplikacija omogućava dijeljenje i zajednički rad na različitim sadržajima, automatsko pokretanje aplikacija i web stranica na svim uređajima u lokalnoj mreži, grupni i individualizirani rad, razmjenu datoteka na relaciji učitelj - učenik i obrnuto, anketiranje, testiranje, uvid u rada na svim uređajima uz mogućnost njihove kontrole. Izvrsno rješenje koje uz odgovarajuće pedagoške metode otvara nove mogućnosti! I izazove!
Prezentaciju dohvatite OVDJE.
Razlaganje gradiva od strane učitelja i njegovo usvajanje u glavama učenika rijetko idu ruku pod ruku. Često učenici odu sa sata sa zadanim zadacima za DZ i potpunim "neredom" u glavi.
Postoji li način da mi, kao učitelji, dobijemo povratne informacije o usvajanju znanja u stvarnom vremenu, na samome nastavnom satu-i to od svakog učenika, za svaki korak obrade nastavnih sadržaja? Programi i aplikacije za interaktivne prezentacije omogućuju upravo to.
Na ovoj hands-on radionici saznat ćete kako svoju učionicu učiniti interaktivnom, kako svoje postojeće .ppt ili .pdf materijale pripremiti za interaktivnost i izradit ćete svoju prvu interaktivnu prezentaciju na iPadu.